על ההבדל בין סלקל לכסא בטיחות לרכב ולמי מתאים כל אחד מהם

מה ההבדל בין סלקל לכסא בטיחות לרכב, האם שניהם מתאימים מיום היוולדו של התינוק, מה חשוב לבדוק בעת הרכישה, היכן ניתן לרכוש אותם ולמה אסור לוותר עליהם בעת הנסיעה

לאורך שלבי התפתחותו יש להתאים לפעוט את המושב הבטוח ביותר עבורו, ובמיוחד כשמדובר בנסיעה ברכב. בעוד קיים מגוון רחב של כסאות לגילאים שונים, חשוב להכיר ההבדל בין סלקל לכסא בטיחות.

באופו כללי, מושבי רכב לילדים בכל גיל נועדו להגן על עצמותיהם הרכות של הילדים והאיברים הפנימיים הפגיעים שלהם לאורך שלבי ההתפתחות השונים מגיל לידה ועד גיל 12 או עד הגיעם לגובה 135 ס"מ.

אך כשמדובר בתינוקות רכים שרק נולדו, חשוב להעניק הגנה נוספת. כאן נכנסים לתמונה סלקלים וכסאות בטיחות, שמותאמים לגודלם הזעיר ולמבנה גופם באופן מיטבי. מכיוון שבחודשים הראשונים ללידתו, שרירי הצוואר של התינוק עוד לא חזקים מספיק, והוא לא מסוגל להרים את ראשו בכוחות עצמו, הסלקלים וכסאות הבטיחות מעוצבים כך שהם עוטפים את גופו ותומכים בצוואר ובראש בצורה מיטבית.

כשמדובר בתינוק בחודשים הראשונים ללידתו ההנחיה היא למקם את הסלקל או כסא הבטיחות נגד כיוון הנסיעה, כך שבמצבים בהם נעשית עצירה פתאומית או כל בלימה קטנה, התינוק לא נזרק לפנים, אלא נזרק לתוך הכסא, מקבל תמיכה מלאה לגב, לצוואר ולראש, ומקבל הגנה מלאה. הריפוד של המושב מעניק תמיכה מלאה לראשו ומגביל את תנועת הראש והצוואר כך שלא ייגרם לתינוק נזק.

כיוון ההתקנה של המושב

ההבדל בין סלקל לכסא בטיחות הוא שאת הסלקל ניתן להתקין רק נגד כיוון הנסיעה, ואילו כסא הבטיחות מגיע עם 3 אפשרויות לבחירה:

  1. כיסא בטיחות שממוקם נגד כיוון הנסיעה בלבד
  2. כסא בטיחות שממוקם לכיוון הנסיעה בלבד
  3. כסא בטיחות שניתן למקם לשני הכיוונים, לבחירת ההורה ובהתאם לגיל הילד.

התניידות עם מושב הבטיחות של הילד

בעוד לסלקל יש ידית נשיאה, שמאפשרת לשאת את התינוק ממקום למקום, ובמקרים רבים ניתן אף להתאים סלקלים לעגלות תינוק תואמות, כך שניתן יהייה להלביש אותם על שלד העגלה ולטייל עם הילד באוויר הפתוח, את מושבי הבטיחות לא ניתן לשאת שלא לצורכי נסיעה ברכב, והם נשארים תמיד במושב האחורי.

משקל וגובה

ההבדל בין סלקל וכסא בטיחות לתינוק מתבטא גם ביכולתו לשאת משקל מסוים או להתאים לגובה הילד. מרבית הסלקלים מוגבלים לשאת משקל מקסימלי שנע בין 10 ל- 18 ק"ג ומתאימים לפעוטות שגובהם לא עולה על 70-80 ס"מ. לעומת זאת, כסאות בטיחות נושאים בין 23 ל- 30 ק"ג, ואף יותר מזה, ומתאימים לילדים שגובהם מגיע עד מטר ואף עד 1.30 מ'.

אלו דברים מומלץ לבדוק לפני שרוכשים סלקל או כסא בטיחות לתינוק?

  • חשוב לבחור מוצר איכותי שעומד בכל תווי התקן המחמירים.
  • יש לוודא שהמוצר הנו מקורי ולא זיוף.
  • כדאי לרכוש את המוצר מחברה מוכרת וכזו שמעניקה אחריות על המוצר.

איפה מומלץ לקנות סלקל או כסאות בטיחות?

כיום משווקים מגוון עגלות עם או בלי סלקל, כסאות בטיחות ומושבים לילדים כמעט בכל חנות תינוקות. הרשתות המובילות עובדות בדרך כלל עם חברות עמן יש להן הסכם, אך את כל המותגים ואת כל האפשרויות תוכלו למצוא רק במקום אחד.

במרכז MY BABY תמצאו מגוון עשיר של דגמים של מבחר חברות מהמובילות בייצור מוצרי תינוקות ומוצרי בטיחות לרכבים. צוות העובדים שלנו ישמח לסייע לכם לבחור את המוצר הטוב ביותר עבורכם, כך שתבטיחו לעצמכם בטיחות מרבית ואיכות גבוהה במוצר אחד.

פרט למושבים לרכב תמצאו כאן את כל מה שנחוץ לתינוקות, פעוטות וילדים החל מצעצועי התפתחות ועד לריהוט לחדר.

סגור
Go back to %1